dijous, 31 de gener del 2008

Ruta del Almendro en Flor


En aquestes dates que de mica en mica anem deixant endarrere els freds hivernals (alguna cosa menys en aquestes latituds que en terres peninsulars) i, com avançament de la primavera que s'acosta, el paisatge illenc ens brinda un espectacle que no ens hem de perdre: el tapís blanc i rosat que formen els ametllers en flor.

Pràcticament ens trobem amb ametllers disseminats per tots els racons de l'illa, però justament en Valsequillo i Tejeda s'ubiquen el 80% del total dels esmentats arbres en la nostra geografia insular. A més els esmentats municipis han apostat des de la dècada dels 70 per impulsar el cultiu dels mateixos així com la cultura lligada a una activitat econòmica que va ser molt important en les mitjanies de Gran Canària per a les generacions passades.

Aquest diumenge, 3 de febrer, es celebra a Valsequillo la Fiesta del Almendro en Flor amb diverses activitats tradicionals canàries (lúdiques, gastronòmiques, etc.) i el proper diumenge 10 de febrer, es realitzarà al municipi de Tejeda.

Recomanem a tots els qui no hagin tingut l'oportunitat d'haver gaudit dels esmentats paisatges en anys anteriors que no deixin passar l'ocasió, ja que és una experiència que té data de caducitat, la que marqui una climatologia més o menys seca en aquestes setmanes i després... desapareixerà l'esmentat paisatge fins a l'any vinent.

Per als aficionats a la fotografia els comuniquem que l'Agrupación Fotográfica de Gran Canária té previst realitzar la IV Pateada Fotográfica des de Degollada Becerra fins a Tejeda dissabte que bé 9 de febrer, vigília de la festa, en la qual es podran obtenir magnífiques instantànies dels ametllers en l'esmentada conca. La sortida es realitzarà des de la Fuente Luminosa en guagua que sortirà a les 8,45 i el retorn serà a les 17,30. El no socis hauran d'abonar 10 €. Per a major informació contactar amb l'Agrupació: tfno: 928 331512 (dilluns a divendres de 17,30 a 22 h.) o en la seva web: www.agrupacionfotogc.org/




En estas fechas en que paulatinamente vamos dejando atrás los fríos invernales (algo menos en estas latitudes que en tierras peninsulares) y, como anticipo de la primavera que se avecina, el paisaje isleño nos brinda un espectáculo que no nos debemos perder: el tapiz blanco y rosado que forman los almendros en flor.

Prácticamente nos encontramos con almendros diseminados por todos los rincones de la isla, pero justamente en Valsequillo y Tejeda se ubican el 80% del total de dichos árboles en nuestra geografía insular. Además dichos municipios han apostado desde la década de los 70 por impulsar el cultivo de los mismos así como la cultura ligada a una actividad económica que fue muy importante en las medianías de Gran Canaria para las generaciones pasadas.

Este domingo, 3 de febrero, se celebra en Valsequillo la Fiesta del Almendro en Flor con diversas actividades tradicionales canarias (lúdicas, gastronómicas, etc.) y el próximo domingo 10 de febrero, se realizará en el municipio de Tejeda.

Recomendamos a todos los que no hayan tenido la oportunidad de haber disfrutado de dichos paisajes en años anteriores que no dejen pasar la ocasión, ya que es una experiencia que tiene fecha de caducidad, la que marque una climatología más o menos seca en estas semanas y luego... desaparecerá dicho paisaje hasta el año que viene.

Para los aficionados a la fotografía les comunicamos que la Agrupación Fotográfica de Gran Canaria tiene previsto realizar la IV Pateada Fotográfica desde Degollada Becerra hasta Tejeda el próximo sábado 9 de febrero, víspera de la fiesta, en la cual se podrán obtener magníficas instantáneas de los almendros en dicha cuenca. La salida se realizará desde la Fuente Luminosa en guagua que saldrá a las 8,45 y el regreso será a las 17,30. Los no socios deberán abonar 10 €. Para mayor información contactar con la Agrupación: tfno: 928 331512 (lunes a viernes de 17,30 a 22 h.) o en su web:
www.agrupacionfotogc.org/.